امام سجّاد علیه‏‌السلام در دعای بسیار زیبایی که در سجده‏ خود می‌خواندند منفورترین کارها نزد خداوند را اینگونه بیان می‌دارند:" بارالها! اگر تو را نافرمانی کردم، در مورد محبوب‏‌ترین چیزها نزدت، یعنی ایمان به تو، از تو فرمان بردم، و تو را بدین سبب بر من منّت است و مرا بر تو منّتی نیست؛ و در مورد منفورترین چیزها نزدت، یعنی این‏که برایت فرزندی یا شریکی قرار دهم و بخوانم، نافرمانی تو را نکردم؛ و تو را بدین سبب بر من منّتی است و مرا بر تو منّتی نیست".